Noutăți

Consilierii locali şi judeţeni vor informări cu privire la cheltuielile societăţilor şi regiilor din subordinea consiliilor, local şi respectiv judeţean. În şedinţele de Consiliu...
Echipa Direcției de Asistență și Protecție Socială din municipiu a lansat ieri proiectul „Centru Multifuncțional Sofia", dedicat în egală măsură copiilor aflați în situații de...
Consiliul Judeţean a demarat o acţiune de igienizare a DJ 229A. Pe toată perioada lunii mai, echipa prezentă în această zonă a efectuat lucrări precum: decolmatarea şanţurilor...
Vicepreşedintele Consiliului Judeţean, Cosmin Boiangiu, a participat ieri, la Adunarea Festivă a Asociaţiei Naţionale a Cadrelor Militare în Rezervă şi în Retragere (ANCMRR),...

Editor de Bunuri

« Înapoi

Beneficiar

 

Implementarea Registrului Agricol electronic la nivelul UAT-urilor este foarte dificila fara asigurarea finantarii nerambursabile, deoarece sursele proprii ale Comunelor participante si prevederile actelor normative privind tipurile de cheltuieli permise a fi angajate de autoritatile administratiei publice locale nu permit achizitionarea de echipamente TIC de ultima generatie. In plus, daca achizitia de software aferenta Registrului Agricol, se organizeaza la nivelul fiecarei Comune, rezultatul este punerea in utilizare a unor aplicatii neunitare, fara interoperabilitate, care fac aproape imposibila transmiterea si primirea de date de la aplicatiile complementare ale APIA si ANCPI.

 

Proiectul de fata inseamna asadar acces electronic la informatie, acces care creste eficienta serviciilor publice,  sprijinind dezvoltarea altor sisteme (municipal, arhiva, etc).

In ceea ce priveste contextul intern, in prezent in cadrul primariilor partenere in proiect, utilizarea resurselor administrative si umane nu se face la un nivel optim pentru ca nu este posibila crearea unei viziuni de ansamblu in timp real cu privire la dispunerea si disponibilitatea datelor despre parcelare si lotizare, acest lucru ducand la intarzieri atat in prelucrarea datelor interne de catre functionari, cat si la nemultumiri din partea cetatenilor care nu beneficiaza de informatii corecte si in timp util de la acestia. O privire de ansamblu asupra institutiilor partenere ne arata un nivel acceptabil cu privire la dotarile hardware si de echipamente periferice (calculatoare, scannere, multifunctionale), lipsa serverelor, prezenta in cea mai mare parte a retelelor LAN (cateva exceptii), conectare la retea broadband si lipsa unor persoane specializate in domeniul IT.

In ceea ce priveste aplicatiile software utilizate, gradul de dotare este la un nivel care permite partial automatizarea activitatii, dar nu poate fi considerat suficient, fie prin inexistenta unor programe informatice, fie prin utilizarea unora care folosesc tehnologii invechite, cu baze de date fox/dbf sau similar. Securitatea datelor este periclitata prin lipsa unui plan de backup si accesul direct la informatie pe calculatoarele utilizatorilor. In consecinta, colaborarea intre departamente si institutii, din punct de vedere informatic, este nula, iar singurul mod de comunicare cu contribuabilii este prin intermediul unui site static.

In conditiile unor cerinte tot mai accelerate ale institutiilor centrale de comunicare a datelor si schimb electronic de informatii/servicii electronice si a unor modificari legislative cu privire la anumite domenii, tehnologiile software actuale nu mai sunt adecvate.

   Solutia informatica va demonstra ca foloseste tehnologii si mecanisme prin care sa poata fi conectata cu alte componente ale unor sisteme, formate din elemente care pot proveni de la diversi furnizori. Pentru aceasta este necesara o arhitectura deschisa, capabila de integrare la nivelul datelor, functiilor si interfetelor. Aplicatia furnizata va functiona pe o platforma web (interfata si servicii web), cu o baza de date relationala, moderna (SGBDR), beneficiind de un set de servicii web, interfete intuitive si posibilitati de integrare vizuala a informatiilor, facand astfel mult mai usoara inter-relationarea departamentala in cadrul institutiei si navigarea intre informatiile relationate, pe baza unor elemente cheie comune. De asemenea, acest tip de arhitectura va facilita posibilitatea cresterii activitatii fara schimbarea infrastructurii pe statiile de lucru si o administrare mai usoara.

Prin intermediul proiectului cetateanul va putea accesa informatiile generale cu privire la istoricul personal (agricol, rol etc.), permitand consultarea datelor oriunde si oricand, fiecarui teren / lot / parcela / tarla al carui proprietar este.